HAYAT BİLGİSİ PROJESİ
1 sayfadaki 1 sayfası
HAYAT BİLGİSİ PROJESİ
Ders : Hayat Bilgisi
Süre : 40 dakika
Ünitenin Adı : İletişim
Konunun Adı : İletişim Araçları
Yöntem ve Teknikler : Açık Anlatım
Öğretim Materyalleri :
Amaç: İletişim araçlarını tanır.
Davranışlar
1. Çeşitli materyallerden adı söylenen iletişim aracını gösterir.
2. Gösterilen iletişim aracının adını söyler.
Öğrencilerin önceden belirlenmiş performansları dikkate alınarak, bu derste kazandırılması gereken davranışlar öğrencilerin adları belirtilerek yeniden yazılır.
Ali, Ayşe, Hasan : İletişim araçlarını gösteren resimli kartlar arasından "telefon"u
gösterir.
Ali, Ayşe, Hasan : İletişim araçlarından telefon resmi gösterildiğinde "telefon" olduğunu
söyler.
Hasan : İletişim araçlarına gösteren resimli kartlar arasından "mektup"u
gösterir.
Ayşe, Hasan : İletişim araçlarından mektup gösterildiğinde "mektup" olduğunu
söyler.
DERS ÖNCESİ HAZIRLIK
Öğretmen, öğrencilerin masalarını yarım ay şeklinde düzenler. Öğretimde kullanacağı araç gereçleri koymak üzere sınıfın uygun bir yerine masa yerleştirir. Derste kullanmayacağı araç gereçleri ortamdan kaldırır. Öğretmen ders sırasında kullanacağı pekiştireçleri belirler.
DERSE GİRİŞ
Öğretmen, öğrencilere "Ders sırasında beni dinlemenizi, soru sorduğumda parmak kaldırarak konuşmanızı ve önünüze koyduğum araçlardan söylediğim aracı göstermenizi isteyeceğim" diyerek kuralları hatırlatır. Daha sonra öğrencilerin dikkatini derse toplamak için başından geçen bir olayı anlatmaya başlar ve öğrencilere "Dün kardeşimden bir mektup geldi. Ondan uzun süredir haber alamıyordum. Bu mektupla onun iyi olduğunu öğrendim, çok sevindim. Ben de eve dönünce ona telefon edeceğim." der. Daha sonra çocuklara "Siz de tanıdıklarınızla haberleşiyor musunuz?" diye sorar ve çocuklardan gelen yanıtları dinler. Öğrencilere "İşte bu derste sizinle iletişim araçlarından bazılarını tanıyacağız." diyerek derse giriş yapar.
DERSİ SUNMA
Öğretmen derste kullanacağı araç setlerini öğrencilere tanıtmak için, öğrencileri araç setlerinin olduğu masasının yanına çağırır. Araçları kısa bir süre incelemelerine izin verir. Daha sonra öğrencilerin yerlerine oturmalarını ister. Öğretmen I. araç setinde bulunan telefon resmi ve radyo resmini eline alır ve "Çocuklar şimdi beni dikkatlice dinleyin." der. Telefon resmini biraz önde tutarak çocukların göz hizalarında dolaştırır ve birkaç kez "Bu telefon." der. Sonra telefon resmini geride, radyo resmini önde tutar ve "Bu telefon değil." diyerek sunu yapar. Öğretmen öğrencilere "Kim telefon resmini göstermek istiyor." der ve parmak kaldıran öğrencilerden birinin yanına gider. Resim kartlarını öğrencinin önüne koyar. Öğrenciye "Hadi bakalım şimdi bize telefonu göster." der. Öğrenci telefon resmini gösterirse "Aferin sana, telefonu gösterdin. Şimdi de telefon olmayanı göster." der. Öğrencinin doğru tepkisini pekiştirir. Öğretmen sonra resim kartlarını öğrencinin önünden alır.
Öğretmen diğer öğrencilerle de aynı şekilde öğretime devam eder. Doğru tepki veren öğrencilerin tepkilerini pekiştirir. Yanlış tepki veren öğrencilere tekrar sunu yapar. Öğretmen sonra öğrencilere "Şimdi bu resim kartlarını panoya yerleştirelim. Kim gelmek ister?" diyerek parmak kaldıran öğrencilerden birini yanına çağırır. Telefon resmi olan kartı bir tarafa, telefon resmi olmayan kartı diğer tarafa yerleştirmesini söyler. Öğrencinin doğru tepkilerini pekiştirir. Öğretmen daha sonra I. araç setinde bulunan diğer araçlarla da aynı şekilde öğretim yapar.
Öğretmen, I. araç setinde bulunan araçlarla öğretimi tamamladıktan sonra telefon resimlerinden birini alıp "Bunun adı ne?" diye sorar. Öğrencilerden telefon yanıtı gelirse, bu yanıtını pekiştirir. Eğer öğrencilerden doğru yanıt gelmezse, öğretmen kendisi resmi işaret ederek "Bunun adı telefon." diyerek sunu yapar. Sonra öğrencilere tek tek telefon resmini göstererek telefon demelerini sağlar.
Öğretmen 1. ve 2. davranışların öğretimini tamamlandıktan sonra 3. davranışın öğretimi için II. araç setinde bulunan mektup resmi ve radyo resmini eline alır. Bu araçları kullanarak sunu yapar. Sonra performansı (+) olan Ali'nin yanına gider. Kartları Ali'nin önüne koyar. Ali'ye "Mektubu göster." der. Ali mektup olan resim kartını gösterdiğinde bu tepkisini pekiştirir. Öğretmen Ali'ye "Peki Ali, şimdi de mektup olmayanı göster." der. Ali radyo resmini gösterdiğinde bu tepkisini de pekiştirir. Öğretmen sonra aynı şekilde performansı (+) olan Ayşe'nin mektup olanı ve mektup olmayanı göstermesini ister. Ayşe mektup olanı ve mektup olmayanı gösterdiğinde bu tepkilerini pekiştirir. Öğretmen Ayşe'den sonra kartları Hasan'ın önüne koyarak mektup olanı ve olmayanı göstermesini ister. Hasan doğru tepki verirse pekiştirir, yanlış tepki verirse hiçbir şey söylemeden tekrar sunu yapar. Hasan doğru tepki verene kadar öğretmen sunuyu tekrarlar. Öğretmen daha sonra kartları panoya yerleştirmek için parmak kaldıran öğrencilerden birini yanına çağırır. Mektup olan kartı bir tarafa, mektup olmayan kartı diğer tarafa yerleştirmesini söyler. Öğrencinin doğru tepkilerini pekiştirir. Öğretmen II. araç setinde bulunan diğer araçlarla aynı şekilde öğretim yapar.
Öğretmen daha sonra mektup resmini alıp performansı (+) olan Ali'ye "Bunun adı ne?" diye sorar. Ali'nin mektup yanıtını pekiştirir. Öğretmen resmi diğer öğrencilere göstererek "Kim bunun adını söyleyecek?" diye sorar ve parmak kaldıran öğrencilerden birine söz verir. Öğrencinin doğru yanıtını pekiştirir, eğer öğrenci yanlış yanıt verirse öğretmen öğrenciye olumsuz bir şey söylemeden resmi işaret ederek "Bunun adı mektup." der. Sonra öğrencilere tek tek resmi göstererek mektup demelerini sağlar.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Örnek Ölçme Soruları
1. Önündeki resim kartlarına bak. Telefonu göster.
a. Radyo resmi-telefon resmi-gazete resmi
b. Telefon resmi-mektup resmi-televizyon resmi
c. Gazete resmi-mektup resmi-telefon resmi
ç. Telefon resmi-radyo resmi-televizyon resmi
2. Elimdeki resme bak. Bunun adı ne?
- Telefon resmi
3. Önündeki resim kartlarına bak. Mektubu göster.
a. Radyo resmi-mektup resmi-gazete resmi
b. Mektup resmi-telefon resmi- -televizyon resmi
c. Gazete resmi-telefon resmi-mektup resmi
ç. Mektup resmi-radyo resmi-televizyon resmi
4. Elimdeki resme bak. Bunun adı ne?
- Mektup resmi
DEĞERLENDİRME
Öğretmen I. araç setinde bulunan radyo resminin, telefon resminin, gazete resminin olduğu kartları alır. Bu kartları öğrencilerden birinin önüne koyar. Öğrenciye "Önündeki resim kartlarına bak.Telefonu göster." der. Öğrenci telefon resmini gösterirse bu tepkisini pekiştirir. Ancak öğrenci yanlış tepki verirse öğretmen hiçbir şey söylemeden aynı araçlarla sunu yapar ve soruyu tekrar sorar. Öğrencinin doğru tepkisini pekiştirir. Öğretmen diğer öğrencilerle de bu araçlarla aynı şekilde değerlendirme yapar ve I. araç setinde bulunan diğer araçlarla değerlendirmeye devam eder. Öğrenciler üst üste üç kez doğru tepki verirlerse öğretmen öğrencilerin bu tepkilerini pekiştirir. Ancak öğrenciler üst üste üç kez doğru tepki veremezlerse öğretmen tekrar öğretim yaparak üç kez üst üste doğru tepki vermelerini sağlar. Öğretmen daha sonra 2. davranışın değerlendirmesini yapmak için telefon resmini eline alır ve öğrencilerden birine "Elimdeki resme bak. Bunun adı ne? Söyle" der. Öğrenci doğru tepki verirse tepkisini pekiştirir, eğer yanlış tepki verirse öğretmen hiçbir şey söylemeden tekrar sunu yapar. Öğretmen diğer öğrencilerle de aynı şekilde değerlendirme yapar.
Öğretmen 1. ve 2. davranışların değerlendirmesinde izlediği sırayı 3. ve 4. davranışların değerlendirilmesinde de izleyerek değerlendirmeyi tamamlar.
Süre : 40 dakika
Ünitenin Adı : İletişim
Konunun Adı : İletişim Araçları
Yöntem ve Teknikler : Açık Anlatım
Öğretim Materyalleri :
Amaç: İletişim araçlarını tanır.
Davranışlar
1. Çeşitli materyallerden adı söylenen iletişim aracını gösterir.
2. Gösterilen iletişim aracının adını söyler.
Öğrencilerin önceden belirlenmiş performansları dikkate alınarak, bu derste kazandırılması gereken davranışlar öğrencilerin adları belirtilerek yeniden yazılır.
Ali, Ayşe, Hasan : İletişim araçlarını gösteren resimli kartlar arasından "telefon"u
gösterir.
Ali, Ayşe, Hasan : İletişim araçlarından telefon resmi gösterildiğinde "telefon" olduğunu
söyler.
Hasan : İletişim araçlarına gösteren resimli kartlar arasından "mektup"u
gösterir.
Ayşe, Hasan : İletişim araçlarından mektup gösterildiğinde "mektup" olduğunu
söyler.
DERS ÖNCESİ HAZIRLIK
Öğretmen, öğrencilerin masalarını yarım ay şeklinde düzenler. Öğretimde kullanacağı araç gereçleri koymak üzere sınıfın uygun bir yerine masa yerleştirir. Derste kullanmayacağı araç gereçleri ortamdan kaldırır. Öğretmen ders sırasında kullanacağı pekiştireçleri belirler.
DERSE GİRİŞ
Öğretmen, öğrencilere "Ders sırasında beni dinlemenizi, soru sorduğumda parmak kaldırarak konuşmanızı ve önünüze koyduğum araçlardan söylediğim aracı göstermenizi isteyeceğim" diyerek kuralları hatırlatır. Daha sonra öğrencilerin dikkatini derse toplamak için başından geçen bir olayı anlatmaya başlar ve öğrencilere "Dün kardeşimden bir mektup geldi. Ondan uzun süredir haber alamıyordum. Bu mektupla onun iyi olduğunu öğrendim, çok sevindim. Ben de eve dönünce ona telefon edeceğim." der. Daha sonra çocuklara "Siz de tanıdıklarınızla haberleşiyor musunuz?" diye sorar ve çocuklardan gelen yanıtları dinler. Öğrencilere "İşte bu derste sizinle iletişim araçlarından bazılarını tanıyacağız." diyerek derse giriş yapar.
DERSİ SUNMA
Öğretmen derste kullanacağı araç setlerini öğrencilere tanıtmak için, öğrencileri araç setlerinin olduğu masasının yanına çağırır. Araçları kısa bir süre incelemelerine izin verir. Daha sonra öğrencilerin yerlerine oturmalarını ister. Öğretmen I. araç setinde bulunan telefon resmi ve radyo resmini eline alır ve "Çocuklar şimdi beni dikkatlice dinleyin." der. Telefon resmini biraz önde tutarak çocukların göz hizalarında dolaştırır ve birkaç kez "Bu telefon." der. Sonra telefon resmini geride, radyo resmini önde tutar ve "Bu telefon değil." diyerek sunu yapar. Öğretmen öğrencilere "Kim telefon resmini göstermek istiyor." der ve parmak kaldıran öğrencilerden birinin yanına gider. Resim kartlarını öğrencinin önüne koyar. Öğrenciye "Hadi bakalım şimdi bize telefonu göster." der. Öğrenci telefon resmini gösterirse "Aferin sana, telefonu gösterdin. Şimdi de telefon olmayanı göster." der. Öğrencinin doğru tepkisini pekiştirir. Öğretmen sonra resim kartlarını öğrencinin önünden alır.
Öğretmen diğer öğrencilerle de aynı şekilde öğretime devam eder. Doğru tepki veren öğrencilerin tepkilerini pekiştirir. Yanlış tepki veren öğrencilere tekrar sunu yapar. Öğretmen sonra öğrencilere "Şimdi bu resim kartlarını panoya yerleştirelim. Kim gelmek ister?" diyerek parmak kaldıran öğrencilerden birini yanına çağırır. Telefon resmi olan kartı bir tarafa, telefon resmi olmayan kartı diğer tarafa yerleştirmesini söyler. Öğrencinin doğru tepkilerini pekiştirir. Öğretmen daha sonra I. araç setinde bulunan diğer araçlarla da aynı şekilde öğretim yapar.
Öğretmen, I. araç setinde bulunan araçlarla öğretimi tamamladıktan sonra telefon resimlerinden birini alıp "Bunun adı ne?" diye sorar. Öğrencilerden telefon yanıtı gelirse, bu yanıtını pekiştirir. Eğer öğrencilerden doğru yanıt gelmezse, öğretmen kendisi resmi işaret ederek "Bunun adı telefon." diyerek sunu yapar. Sonra öğrencilere tek tek telefon resmini göstererek telefon demelerini sağlar.
Öğretmen 1. ve 2. davranışların öğretimini tamamlandıktan sonra 3. davranışın öğretimi için II. araç setinde bulunan mektup resmi ve radyo resmini eline alır. Bu araçları kullanarak sunu yapar. Sonra performansı (+) olan Ali'nin yanına gider. Kartları Ali'nin önüne koyar. Ali'ye "Mektubu göster." der. Ali mektup olan resim kartını gösterdiğinde bu tepkisini pekiştirir. Öğretmen Ali'ye "Peki Ali, şimdi de mektup olmayanı göster." der. Ali radyo resmini gösterdiğinde bu tepkisini de pekiştirir. Öğretmen sonra aynı şekilde performansı (+) olan Ayşe'nin mektup olanı ve mektup olmayanı göstermesini ister. Ayşe mektup olanı ve mektup olmayanı gösterdiğinde bu tepkilerini pekiştirir. Öğretmen Ayşe'den sonra kartları Hasan'ın önüne koyarak mektup olanı ve olmayanı göstermesini ister. Hasan doğru tepki verirse pekiştirir, yanlış tepki verirse hiçbir şey söylemeden tekrar sunu yapar. Hasan doğru tepki verene kadar öğretmen sunuyu tekrarlar. Öğretmen daha sonra kartları panoya yerleştirmek için parmak kaldıran öğrencilerden birini yanına çağırır. Mektup olan kartı bir tarafa, mektup olmayan kartı diğer tarafa yerleştirmesini söyler. Öğrencinin doğru tepkilerini pekiştirir. Öğretmen II. araç setinde bulunan diğer araçlarla aynı şekilde öğretim yapar.
Öğretmen daha sonra mektup resmini alıp performansı (+) olan Ali'ye "Bunun adı ne?" diye sorar. Ali'nin mektup yanıtını pekiştirir. Öğretmen resmi diğer öğrencilere göstererek "Kim bunun adını söyleyecek?" diye sorar ve parmak kaldıran öğrencilerden birine söz verir. Öğrencinin doğru yanıtını pekiştirir, eğer öğrenci yanlış yanıt verirse öğretmen öğrenciye olumsuz bir şey söylemeden resmi işaret ederek "Bunun adı mektup." der. Sonra öğrencilere tek tek resmi göstererek mektup demelerini sağlar.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Örnek Ölçme Soruları
1. Önündeki resim kartlarına bak. Telefonu göster.
a. Radyo resmi-telefon resmi-gazete resmi
b. Telefon resmi-mektup resmi-televizyon resmi
c. Gazete resmi-mektup resmi-telefon resmi
ç. Telefon resmi-radyo resmi-televizyon resmi
2. Elimdeki resme bak. Bunun adı ne?
- Telefon resmi
3. Önündeki resim kartlarına bak. Mektubu göster.
a. Radyo resmi-mektup resmi-gazete resmi
b. Mektup resmi-telefon resmi- -televizyon resmi
c. Gazete resmi-telefon resmi-mektup resmi
ç. Mektup resmi-radyo resmi-televizyon resmi
4. Elimdeki resme bak. Bunun adı ne?
- Mektup resmi
DEĞERLENDİRME
Öğretmen I. araç setinde bulunan radyo resminin, telefon resminin, gazete resminin olduğu kartları alır. Bu kartları öğrencilerden birinin önüne koyar. Öğrenciye "Önündeki resim kartlarına bak.Telefonu göster." der. Öğrenci telefon resmini gösterirse bu tepkisini pekiştirir. Ancak öğrenci yanlış tepki verirse öğretmen hiçbir şey söylemeden aynı araçlarla sunu yapar ve soruyu tekrar sorar. Öğrencinin doğru tepkisini pekiştirir. Öğretmen diğer öğrencilerle de bu araçlarla aynı şekilde değerlendirme yapar ve I. araç setinde bulunan diğer araçlarla değerlendirmeye devam eder. Öğrenciler üst üste üç kez doğru tepki verirlerse öğretmen öğrencilerin bu tepkilerini pekiştirir. Ancak öğrenciler üst üste üç kez doğru tepki veremezlerse öğretmen tekrar öğretim yaparak üç kez üst üste doğru tepki vermelerini sağlar. Öğretmen daha sonra 2. davranışın değerlendirmesini yapmak için telefon resmini eline alır ve öğrencilerden birine "Elimdeki resme bak. Bunun adı ne? Söyle" der. Öğrenci doğru tepki verirse tepkisini pekiştirir, eğer yanlış tepki verirse öğretmen hiçbir şey söylemeden tekrar sunu yapar. Öğretmen diğer öğrencilerle de aynı şekilde değerlendirme yapar.
Öğretmen 1. ve 2. davranışların değerlendirmesinde izlediği sırayı 3. ve 4. davranışların değerlendirilmesinde de izleyerek değerlendirmeyi tamamlar.
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz