HAYAT BİLGİSİ DERSİ İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR 3
1 sayfadaki 1 sayfası
HAYAT BİLGİSİ DERSİ İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR 3
ÜNİTE lll . SAĞLIKLI YAŞAM
Amaç 24. Vücudun ana bölümlerini tanır.
Davranışlar
1. Vücudunda adı söylenen ana bölümü gösterir.
2. Adı söylenen ana bölümü çeşitli materyallerden gösterir.
3. Gösterilen ana bölümün adını söyler.
4. Vücudun ana bölümlerinin adlarını söyler.
Amaç 25. Vücudun ana bölümlerinde yer alan diğer bölümleri tanır.
Davranışlar
1. Vücudunda adı söylenen bölümü gösterir.
2. Adı söylenen bölümü çeşitli materyallerden gösterir.
3. Gösterilen bölümün adını söyler.
4. Adı söylenen bölümün hangi ana bölümde olduğunu söyler.
5. Adı söylenen ana bölümdeki bölümlerin adlarını söyler.
Amaç 26. Duyu organlarını tanır.
Davranışlar
1. Vücudunda adı söylenen duyu organını gösterir.
2. Adı söylenen duyu organını çeşitli materyallerden gösterir.
3. Gösterilen duyu organının adını söyler.
4. Duyu organlarının adlarını söyler.
5. Adı söylenen duyu organının temel işlevini söyler.
Amaç 27. Başlıca iç organları tanır.
Davranışlar
1. Adı söylenen iç organı çeşitli materyallerden gösterir.
2. Adı söylenen iç organın yerini vücudunda gösterir.
3. Gösterilen iç organın adını söyler.
4. İç organların adlarını söyler.
5. Adı söylenen iç organın temel işlevini söyler.
Amaç 28. Vücut temizliğinde kullanılan araç gereçleri tanır.
Davranışlar
1. Adı söylenen araç gereci gösterir.
2. Gösterilen araç gerecin adını söyler.
3. Vücut temizliğinde kullanılan araç gereçlerin adlarını söyler.
Amaç 29. Vücut temizliği için yapılması gerekenleri bilir.
Davranışlar
1. Yemekten önce ve sonra ellerin yıkanması gerektiğini söyler.
2. Tuvaletten çıktıktan sonra ellerin yıkanması gerektiğini söyler.
3. Sabah kalktığında yüzün yıkanması gerektiğini söyler.
4. Ellerin, ayakların ve yüzün kirlendiğinde yıkanması gerektiğini söyler
5. Yemeklerden sonra dişlerin fırçalanması gerektiğini söyler.
6. Haftada en az bir kez banyo yapılması gerektiğini söyler.
7. Tırnakların uzadıkça kesilmesi gerektiğini söyler.
Amaç 30. Sağlığımız için vücut temizliği yapmanın önemini kavrar.
Davranışlar
1. El, ayak ve yüz temizliği yapılmasının sağlığımız açısından yararlarını
söyler.
2. Dişlerin düzenli olarak fırçalanmasının sağlığımız açısından yararlarını
söyler.
3. Düzenli olarak banyo yapılmasının sağlığımız açısından yararlarını söyler.
Amaç 31. Vücut temizliği yapar.
Davranışlar
1. Ellerini düzenli olarak yıkar.
2. Yüzünü düzenli olarak yıkar.
3. Ayağını düzenli olarak yıkar.
4. Dişlerini düzenli olarak fırçalar.
5. Düzenli olarak banyo yapar.
6. Düzenli olarak tırnaklarını keser.
Amaç 32. Başlıca besin maddelerini tanır.
Davranışlar
1. Adı söylenen besin maddesini gösterir.
2. Gösterilen besin maddesinin adını söyler.
3. Besin maddelerinin adlarını söyler.
Amaç 33. Besin maddelerinin yararlarını bilir.
Davranışlar
1. Besin maddelerinin vücudun gelişmesini ve büyümesini sağladığını söyler.
2. Besin maddelerinin yaşamın sürdürülmesi için gerekli olduğunu söyler
3. Besin maddelerinin vücudun sağlıklı olması için gerekli olduğunu söyler.
Amaç 34. Sağlıklı beslenme yollarını bilir.
Davranışlar
1. Sabahları kahvaltı yapılması gerektiğini söyler.
2. Her besinden yenilmesi gerektiğini söyler.
3. Besinlerin taze iken yenilmesi gerektiğini söyler.
3. Meyve ve sebzelerin bol su ile yıkandıktan sonra yenilmesi gerektiğini söyler.
5. Açıkta satılan yiyeceklerin yenilmemesi gerektiğini söyler.
6. Her öğün yemek yenilmesi gerektiğini söyler.
Amaç 35. Sağlıklı yaşam için dengeli ve yeterli beslenmenin önemini kavrar.
Davranışlar
1. Her besinden düzenli olarak yenilmesinin sağlık açısından yararlarını
açıklar.
2. Besinlerin taze ve temiz olarak tüketilmesinin sağlık açısından yararlarını
açıklar
3. Her öğün yemek yenilmesinin sağlık açısından yararlarını açıklar.
4. Açıkta satılan yiyeceklerin yenilmesinin sağlığa zararlarını açıklar.
Amaç 36. Hava sıcaklığına uygun giyinmeyi bilir.
Davranışlar
1. Sıcak havalarda giyinilmesi gereken giysileri söyler.
2. Soğuk havalarda giyinilmesi gereken giysileri söyler.
3. Sağlığımız için hava sıcaklığına uygun giyinilmesi gerektiğini söyler.
Amaç 37. Çevre temizliği için yapılması gerekenleri bilir.
Davranışlar
1. Çöplerin çöp kutusuna atılması gerektiğini söyler.
2. Çöplerin düzenli olarak toplanması gerektiğini söyler.
3. Yerlere tükürülmemesi gerektiğini söyler.
4. Tuvaletlerin temiz tutulması gerektiğini söyler.
Amaç 38. Sağlıklı yaşam için çevresini temiz tutar.
Davranışlar
1. Çöpleri çöp kutusuna atar.
2. Yerlere tükürmez.
3. Tuvaletleri temiz tutar.
Amaç 39. Kaza türlerini tanır.
Davranışlar
1. Evde ve okulda karşılaşabileceği kazayı çeşitli materyallerden gösterir.
2. Evde ve okulda karşılaşabileceği kazaları söyler.
3. Yolda karşılaşabileceği kazayı çeşitli materyallerden gösterir.
4. Yolda karşılaşabileceği kazaları söyler.
Amaç 40. Kazalardan korunma yollarını bilir.
Davranışlar
1. Evde karşılaşabileceği kazalardan korunmak için yapılması gerekenleri
söyler.
2. Okulda karşılaşabileceği kazalardan korunmak için yapılması gerekenleri
söyler.
3. Yolda karşılaşabileceği kazalardan korunmak için yapılması gerekenleri
söyler.
Amaç 41. Bulaşıcı hastalığı olan kişilerden korunmak için yapılması gerekenleri
bilir.
Davranışlar
1. Hastanın bulunduğu ortamdan uzak durulması gerektiğini söyler.
2. Hastaya ait eşyaların kullanılmaması gerektiğini söyler.
Amaç 42. Aşıyı bilir.
Davranışlar
1. Aşının hastalıklardan korunmak için yapıldığını söyler.
2. Aşı olma yollarını söyler.
Amaç 43. Hastalanınca yapılması gerekenleri bilir.
Davranışlar
1. Hastalandığında doktora gidilmesi gerektiğini söyler.
2. Doktorun tavsiyelerine uyulması gerektiğini söyler.
3. İlaçların zamanında kullanılması gerektiğini söyler.
Amaç 44. Sağlık kurumlarını tanır.
Davranışlar
1. Adı söylenen sağlık kurumunu gösterir.
2. Gösterilen sağlık kurumunun adını söyler.
3. Adı söylenen sağlık kurumunda yapılan işleri söyler.
Amaç 45. Sağlık kurumlarındaki görevlileri tanır.
Davranışlar
1. Görevi söylenen kişiyi gösterir.
2. Kişi gösterildiğinde görevini söyler.
3. Görevi söylenen kişinin yaptığı işleri söyler.
Amaç 24. Vücudun ana bölümlerini tanır.
Davranışlar
1. Vücudunda adı söylenen ana bölümü gösterir.
2. Adı söylenen ana bölümü çeşitli materyallerden gösterir.
3. Gösterilen ana bölümün adını söyler.
4. Vücudun ana bölümlerinin adlarını söyler.
Amaç 25. Vücudun ana bölümlerinde yer alan diğer bölümleri tanır.
Davranışlar
1. Vücudunda adı söylenen bölümü gösterir.
2. Adı söylenen bölümü çeşitli materyallerden gösterir.
3. Gösterilen bölümün adını söyler.
4. Adı söylenen bölümün hangi ana bölümde olduğunu söyler.
5. Adı söylenen ana bölümdeki bölümlerin adlarını söyler.
Amaç 26. Duyu organlarını tanır.
Davranışlar
1. Vücudunda adı söylenen duyu organını gösterir.
2. Adı söylenen duyu organını çeşitli materyallerden gösterir.
3. Gösterilen duyu organının adını söyler.
4. Duyu organlarının adlarını söyler.
5. Adı söylenen duyu organının temel işlevini söyler.
Amaç 27. Başlıca iç organları tanır.
Davranışlar
1. Adı söylenen iç organı çeşitli materyallerden gösterir.
2. Adı söylenen iç organın yerini vücudunda gösterir.
3. Gösterilen iç organın adını söyler.
4. İç organların adlarını söyler.
5. Adı söylenen iç organın temel işlevini söyler.
Amaç 28. Vücut temizliğinde kullanılan araç gereçleri tanır.
Davranışlar
1. Adı söylenen araç gereci gösterir.
2. Gösterilen araç gerecin adını söyler.
3. Vücut temizliğinde kullanılan araç gereçlerin adlarını söyler.
Amaç 29. Vücut temizliği için yapılması gerekenleri bilir.
Davranışlar
1. Yemekten önce ve sonra ellerin yıkanması gerektiğini söyler.
2. Tuvaletten çıktıktan sonra ellerin yıkanması gerektiğini söyler.
3. Sabah kalktığında yüzün yıkanması gerektiğini söyler.
4. Ellerin, ayakların ve yüzün kirlendiğinde yıkanması gerektiğini söyler
5. Yemeklerden sonra dişlerin fırçalanması gerektiğini söyler.
6. Haftada en az bir kez banyo yapılması gerektiğini söyler.
7. Tırnakların uzadıkça kesilmesi gerektiğini söyler.
Amaç 30. Sağlığımız için vücut temizliği yapmanın önemini kavrar.
Davranışlar
1. El, ayak ve yüz temizliği yapılmasının sağlığımız açısından yararlarını
söyler.
2. Dişlerin düzenli olarak fırçalanmasının sağlığımız açısından yararlarını
söyler.
3. Düzenli olarak banyo yapılmasının sağlığımız açısından yararlarını söyler.
Amaç 31. Vücut temizliği yapar.
Davranışlar
1. Ellerini düzenli olarak yıkar.
2. Yüzünü düzenli olarak yıkar.
3. Ayağını düzenli olarak yıkar.
4. Dişlerini düzenli olarak fırçalar.
5. Düzenli olarak banyo yapar.
6. Düzenli olarak tırnaklarını keser.
Amaç 32. Başlıca besin maddelerini tanır.
Davranışlar
1. Adı söylenen besin maddesini gösterir.
2. Gösterilen besin maddesinin adını söyler.
3. Besin maddelerinin adlarını söyler.
Amaç 33. Besin maddelerinin yararlarını bilir.
Davranışlar
1. Besin maddelerinin vücudun gelişmesini ve büyümesini sağladığını söyler.
2. Besin maddelerinin yaşamın sürdürülmesi için gerekli olduğunu söyler
3. Besin maddelerinin vücudun sağlıklı olması için gerekli olduğunu söyler.
Amaç 34. Sağlıklı beslenme yollarını bilir.
Davranışlar
1. Sabahları kahvaltı yapılması gerektiğini söyler.
2. Her besinden yenilmesi gerektiğini söyler.
3. Besinlerin taze iken yenilmesi gerektiğini söyler.
3. Meyve ve sebzelerin bol su ile yıkandıktan sonra yenilmesi gerektiğini söyler.
5. Açıkta satılan yiyeceklerin yenilmemesi gerektiğini söyler.
6. Her öğün yemek yenilmesi gerektiğini söyler.
Amaç 35. Sağlıklı yaşam için dengeli ve yeterli beslenmenin önemini kavrar.
Davranışlar
1. Her besinden düzenli olarak yenilmesinin sağlık açısından yararlarını
açıklar.
2. Besinlerin taze ve temiz olarak tüketilmesinin sağlık açısından yararlarını
açıklar
3. Her öğün yemek yenilmesinin sağlık açısından yararlarını açıklar.
4. Açıkta satılan yiyeceklerin yenilmesinin sağlığa zararlarını açıklar.
Amaç 36. Hava sıcaklığına uygun giyinmeyi bilir.
Davranışlar
1. Sıcak havalarda giyinilmesi gereken giysileri söyler.
2. Soğuk havalarda giyinilmesi gereken giysileri söyler.
3. Sağlığımız için hava sıcaklığına uygun giyinilmesi gerektiğini söyler.
Amaç 37. Çevre temizliği için yapılması gerekenleri bilir.
Davranışlar
1. Çöplerin çöp kutusuna atılması gerektiğini söyler.
2. Çöplerin düzenli olarak toplanması gerektiğini söyler.
3. Yerlere tükürülmemesi gerektiğini söyler.
4. Tuvaletlerin temiz tutulması gerektiğini söyler.
Amaç 38. Sağlıklı yaşam için çevresini temiz tutar.
Davranışlar
1. Çöpleri çöp kutusuna atar.
2. Yerlere tükürmez.
3. Tuvaletleri temiz tutar.
Amaç 39. Kaza türlerini tanır.
Davranışlar
1. Evde ve okulda karşılaşabileceği kazayı çeşitli materyallerden gösterir.
2. Evde ve okulda karşılaşabileceği kazaları söyler.
3. Yolda karşılaşabileceği kazayı çeşitli materyallerden gösterir.
4. Yolda karşılaşabileceği kazaları söyler.
Amaç 40. Kazalardan korunma yollarını bilir.
Davranışlar
1. Evde karşılaşabileceği kazalardan korunmak için yapılması gerekenleri
söyler.
2. Okulda karşılaşabileceği kazalardan korunmak için yapılması gerekenleri
söyler.
3. Yolda karşılaşabileceği kazalardan korunmak için yapılması gerekenleri
söyler.
Amaç 41. Bulaşıcı hastalığı olan kişilerden korunmak için yapılması gerekenleri
bilir.
Davranışlar
1. Hastanın bulunduğu ortamdan uzak durulması gerektiğini söyler.
2. Hastaya ait eşyaların kullanılmaması gerektiğini söyler.
Amaç 42. Aşıyı bilir.
Davranışlar
1. Aşının hastalıklardan korunmak için yapıldığını söyler.
2. Aşı olma yollarını söyler.
Amaç 43. Hastalanınca yapılması gerekenleri bilir.
Davranışlar
1. Hastalandığında doktora gidilmesi gerektiğini söyler.
2. Doktorun tavsiyelerine uyulması gerektiğini söyler.
3. İlaçların zamanında kullanılması gerektiğini söyler.
Amaç 44. Sağlık kurumlarını tanır.
Davranışlar
1. Adı söylenen sağlık kurumunu gösterir.
2. Gösterilen sağlık kurumunun adını söyler.
3. Adı söylenen sağlık kurumunda yapılan işleri söyler.
Amaç 45. Sağlık kurumlarındaki görevlileri tanır.
Davranışlar
1. Görevi söylenen kişiyi gösterir.
2. Kişi gösterildiğinde görevini söyler.
3. Görevi söylenen kişinin yaptığı işleri söyler.
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz